Seboreik Dermatit Tedavisi 6

Seboreik Dermatit Bölüm 6



Bu bölümde en çok karşılaştığım hataları ve yapılan yanlışları açıklamak istiyorum.


-Karşılaştığım en fazla yapılan yanlış hastalığın S. dermatit zannedilmesidir. 
-Dermatitin bile yüzlerce türü vardır. Saçta görülen her kepeklenme S. dermatit olmayabilir. Belirtileri aynı olsa bile aynı rahatsızlığı veren saç mantarları, bakteriyel enfeksiyonlar, hormonel bozukluklar, alerjik reaksiyonlar vb. olabilir. Yani kısaca her gördüğünüz sarı araba taksi olmak zorunda değil. Öncelikle hastalığınızın ne olduğunu tam öğrenin. Uzaktan bakarak sende S. dermatit var , diyerek olmuyor.

-Bir diğer yapılan hata ise bir kaç hastalığın bir arada olması ama sadece S.dermatit olduğu zannedilmesi. 
-Saçımda paradan daha büyük kabuklanma var... / kabuklar sarı, yeşilimsi, kızılımsı renkte... / kepeklerin farklı bir kokusu var... / kabukları yolduğumda iltihap akıyor... / kepeklenme sonrası kan geliyor.../ kepekler kuru ve boncuk oluyor,... / derimde sivilce çıkıyor ve akne kepek yapıyor ...
Bu gibi belirtiler s.dermatit belirtisi değildir, s.dermatit zaten olan bir hastalıkla beraber görülüyor olabilir. ilk yapılması gereken uzman hekime gidip hastalığın ne olduğunu anlamak ve ilacını kullanmaktır. Bu nedenlere en çok saç mantarları vb. vakalarında rastlanır, önce mantar tedavisi (yada ne hastalığı ise onun tedavisini ) olup mantardan vb. kurtulmalı yada kombine tedavi uygulayıp hem mantar ilacını hemde yöntemi birlikte kullanılmalıdır.

-En çok yapılan diğer bir hata yanlış ürün kullanılmasıdır.
-Kükürtlü bileşikler, salisilik asit, ketokonazol, siklopiroks, çinko prition, fluosinolon, benzoil peroksit,  rezorsin .... Bu gibi etken maddeleri ihtiva eden ürünler ticari ismi ne olursa olsun yıllardır piyasadadır ve S.dermatite bir faydası olmadığı ortadadır. Prospektüslerinde (kullanım kılavuzlarında) S. dermatit için endikedir (kullanılabilir) yazmasının en önemli nedeni ticari olarak ürünün satılması içindir.

-Tedavinin yanlış yada eksik uygulanması
-Uzun uzun ve olabildiğince anlaşılır şekilde nasıl uygulanacağı anlatılmıştır.

-Çevresel koşullardan oluşan değişikliğin yanılsamaya neden olması.
-S.dermatit yada kısaca cildimiz çevresel değişikliğe karşı dengede kalabilmek için uyum sağlamaya çalışır. Bu bağlamda örneğin şu sabunu kullandım iyi geldi, şunu yedim iyi geldi vb. değişiklikler vücut dengeye gelme süresince verdiği tepkidir. yani hangi ürünü kullanırsanız kullanın çok kısa bir süre S.dermatit iyileşmiş gibi çok kısa süreliğine yanıt verebilir ama ortalama 1-2 hafta içinde vücut toleresini sağlayınca yine hastalık çıkacaktır. Kısaca kullandığınız ürün 1 ay sonra hastalık gözükmüyorsa iyi geldiği söylenebilir. Yoksa denize girdim iyi geldi, kışın daha çok oldu, şu sebzeyi yedim iyi geldi gibi durumlar yanıltıcı olmaktadır.

-Ben hastalığımın ne olduğunu bilmiyorum ama S. dermatit olmalı sizin yöntemi kullanayım mı ?
-Buradan teşhis koymam olanaksız lakin kullanırsanız işe yararsa şifa olur, işe yaramazsa saç bakımı yapmış olursunuz.

...DEVAMI İÇİN :

Seboreik Dermatit (Kepek) Tedavisinde Çözüm
Seboreik Dermatit Bölüm 2
Seboreik Dermatit Bölüm 3
Seboreik Dermatit Bölüm 4
Seboreik Dermatit Bölüm 5
Seboreik Dermatit Bölüm 6
Seboreik Dermatit Bölüm 7

Sayfalarından paylaşımların devamını takip edebilirsiniz.

İstediğiniz her türlü bilgiyi aşağıdaki yorum bölümünden paylaşabilirsiniz. Mesajlarınız bir yönetici tarafından onaylandıktan sonra görünür olacaktır ve en kısa zamanda cevaplanmaya çalışılacaktır.

Lütfen diğer bölümleri ve sorulara verilen cevapları okumayı unutmayınız.
Lütfen mesajlarınızda isim veya nickname belirtmeyi unutmayınız.



Herkese şifalar dilerim.
Saygılarımızla...

Yorumlar

  1. webseyyahı sizden öncelikle özür diler daha sonra teşekkür ederim.çünkü daha önce sizin ürünleri kullanmış ve olmadığını söylemiştim ama sonra yeniden denedim bu sefer uzun süre kullandım ve şampuanıda hala kullanmaktayım, bende çok geç ve aralıklı 2 defa uygulama ile geçti. sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, olası bir durum, şifa olmuşsa ne mutlu.

      Sil
  2. Merhaba. Sizin tedavinizi uyguluyorum. Bugün tedavinin 5. günü kaşıntı artarak devam ediyor. Kaşidiğim yerlerde kucuk kabarciklar oluştu. Elma sirkesinden olabilir mi? Ayrıca ensemin bir kaç yerinde şişlikler oluştu. Neden olabilir. Cevabınız için şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradan teşhis koymam olanaksız ama anladığım kadarı ile kaşıdınız yerleri tahriş ediyorsunuz ve enfeksiyon kapma riski olabilir. İltihap akmaya başlamışsa tedaviye son verin verin ve bir uzman hekime gidin. Diğer bir olasılıkta başka bir hastalık taşıma olasılığınızda var. önceden de böyle oluyorsa sorun yok ama bir den ortaya çıkmış ise önlem almalısınız.
      Geçmiş olsun

      Sil
  3. Sirke alerji yapmış olabilir mi? Alnında ve ensemde alerji türü kabarcıklar oluştu. Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü madde alerji yapmış olabilir. Alerji testi yaptırıp dr. talimatlarına uyunuz. İnternetten alerji diye aratıp resimlere bakınız . Bu tür belirtilerin tahminimce sirke vs. değil mikrobiyal bir enfeksiyon gibi duruyor. Kısaca sizin sorununuz veye hastalığınız başka. S.dermatit varsa bile mevcut hastalığa eşlik ediyordur. Bir an önce dr.a gidin.

      Sil
  4. Hocam Dr a gittim alın ve ensemde kızarıklık ve kabarcıklar için seboreik egzeman alevlenmis dedi. Boyundaki şişlikler de iltihap olabilir dedi. Bugün 7. Gün tedavinize devam etmeli miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradan teşhis koymam olanaksız bu bağlamda tercih kullanıcınındır. bir yorum yapmam için hastayı görmem ve klinik sonuçları bilmem gerekir.

      Sil
  5. Hocam vereceğiniz cevaba göre hareket edecem. Cevabınızı bekliyorum. Vaktinizi aldığım için kusuruma bakmayın bu hastalık bende 9 yıldan beridir var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam ben aizah edemediğimi kabul ediyorum ve sonuç olarak size tavsiyem, bu yöntemi bırakın ve bir daha uygulamayın. dr ne dediyse onu yapın.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  6. Son mesajımı bir önceki Cevabınız dan önce göndermiştim hocam. Cevabinizi anladim. Ben hastaliğa karsi inadimi surdurmeyi dusunuyorum. İnatçı bir hastalık. Tedavi yönteminiz için teşekkürler. Kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Ben bundan 4 ay once yuzumu sabunla yıkadım baya bı kurudu ardından burnumda pulanmalar oldu sonra yag oranı arttı sonrada cok hafıften kızardı burnumun uzerı ama saclı derımde hıc bır kepek problemı yok ensemde de yok yanı bıtek burnumun uzerınde kaşlarımda da kucuk kepeklenmeler oluyo ama benım arkadslarımda da oluyo aynısı fark ettım acaba bende kurulukmu var yoksa seboreık dermatıt mı burnumun kenarında kı kepeklenmeler bayaz renklı ve kızarıklık yok burnumun kenarında kafamda en ufakkepek proğlemı bıle yok yanı hepsı yuzumu sabunla yıkadıktan sonra basladı ama cıldım o kadar cok kurudu kı acıdı yanı sızce benım problemım ne. cevabınız ıcın cok tesekkur ederım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Ergenlik geçişleri veya cilt kurulıuğu olma ihtimali yüksek, cildinize uygun ürünler kullanabilirsiniz. Eğer dökülme yaygınlaşırsa, gecikmeden bir uzman hekime gidiniz.
      Geçmiş olsun

      Sil
  8. Öncelikle soruma bu denli hızlı cevap verdiğiniz için size teşekkür ediyorum ve burada insanlara karşılıksızca şifa dağıttığınız içinde yorumları okurken bazı kişilerin tamamen şifa bulduğunu fark ettim gerçekten çok sevindim uzaya giden profesorlerın,tıp profesörlerinin başaramadığı tedaviyi burada sadece sanalda olmak üzere siz başarıyorsunuz. Bu benim tıp doktorlarının,aratırmacıların yeteri kadar çalışmadığını anlamama sebep oldu belki ben seboreık dermatıt hastası değilim ama eğerki baştaki insanlar örnek vermek gerekirse Barack Obama mesela bu hastalığa yakalansa ve tedavisinin bulunmasını emir etse bu hastalığın tedavisi 1 yıla kalmaz bulunur anlatmak istediklerimi anladınız sanırım sizlere tekrar burada şifa dağıttınız için minnettarım. Tüm hastalara uzun ömürler ve acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız için teşekkürler. Bazı şeylerin insanlığa ulaşması için erken bazı şeyleride hazırda tutup zamanı gelince piyasaya sürüp para kazanmak üzere bir sistem var buna kapitalizm diyoruz. Bunu ancak bilgi sonlandırır ama malesef oda başkalarının elinde bizlerde cahilliğimizle övünmeye devam ediyoruz.

      Sil
  9. selim28.4.15

    Hocam benim yüzüm yağlı birazcık ve dökülme oluyor ama kafamda felan yok hiç kaşıntıda yok acaba bende de bu hastalıktan mı var teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Buradan teşhis koymam olanaksız, dr hekimin yönlendirmelerine uyunuz. Tahminimce saçlı deride yoksa s.dermatit olma olasılığı azdır.
      Geçmiş olsun

      Sil
    2. -Buradan teşhis koymam olanaksız, dr hekimin yönlendirmelerine uyunuz. Tahminimce saçlı deride yoksa s.dermatit olma olasılığı azdır.
      Geçmiş olsun

      Sil
  10. Merhaba. Hocam bugün tedavinin 10. günü head and shoulders intensive treatment cildi kurutuyor ve yakıyor. Cildi tahriş ediyor. Bu gün den sonra t gel kullansam
    Olur mu yoksa aynı şekilde devam mı etmeliyim.

    YanıtlaSil
  11. abi ben şimdi ayıktım ya hani yuzumu sabunla yıkadım ya cıldım savunmasız kaldı çok fazla yağ üretmeye başladı ama benim cildimin nemi yok abi o yüzden pul pul dökülüyo cildim bıde kafamda kepek felan yok ya ordan anladım abi ben yeniden bi cild doktoruna gorunmeye karar verdım bunu soleyeceğim. Dediklerimde doğruyum demi abi

    YanıtlaSil
  12. Hocam bu hastalık ta deri altı iltihaplanması meydana geliyor mu? Siz tedavi esnasında herhangi bir iltihap belirtisi gördünüz mü?

    YanıtlaSil
  13. Adsız30.4.15

    Herkese merhaba... Değerli hocam daha önce sizin çalışmanızı uyguladım ama pek sonuç anlamamıştım. Lakin sizi takip ederken kendime şunun sözünü vermiştim; bundan kurtulursam buraya yazacaktım.. Lafı uzatmadan bir alternatif sunayım...Dr. Mehmet Bey.. Bu daha çok sedef hastaları üzerine işlem yapıyor ama tedavide kullandığı sabunlardan bir tanesi olan yeşil sabunu ben akşam yatmadan önce kullanıyorum, saçı kurulduktan sonra IMEX krem kullanıyorum. Sabah kalktığımda da Johnson bebek şampuanı ile yıkıyorum. Şimdilerde ne kaşıntım kaldı ne sivilceler kaldı nede burun çevresinde açılmalar yada yaralar.. Ha şunu da unutmadan yiyecekler kısmında ise öğle yemeklerini kestim ve günde en az 1 litre su içmeye özen gösteriyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Lütfen mesajlarınızda isim veya nickname belirtmeyi unutmayınız.
      IMEX krem kullanıldığına göre sizde bakteriyel enfeksiyon dan kaynaklı dermatit olduğu sonucunu çıkarıyorum. Seboreik dermatit varsa bile asıl soruna eşlik ediyordur. Burun çevresindeki yaralar S.dermatit değil akne sonucu oluşması muhtemeldir. Sivilceler ise S.dermatitden olmaz ergenlik değilse hormonel veya mikrobiyeldir. Beslenme ayrı bir konu ama doğal olan her şeyin optimal miktarı iyidir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  14. Hocam youtube dan şu linki; https://m.youtube.com/watch?v=lvrEG3I8Zds girebilir misiniz. Seboreik dermatit ile ilgili bir video. Hastalığın ortaya çıkış şeklini ve belirtilerini görüntülü olarak anlatıyor. Merak ettiğim şu sizce de hastalık bu şekilde mi ortaya çıkıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik ama basit olarak güzel bie anlatım olmuş. Olayı özetlemiş.Seboreik dermatit bu şekilde olur. Teşekkürler.

      Sil
  15. Merhaba. Bugün tedavinin 14. günü. tedavinin 5. gününden beridir dışarıya sıvı akıp durmakta. Sıvının bitmesini bekliyorum. Ne zamana kadar tedaviyi sürdürme m gerekiyor. Hastalık ilk çıktığında da bu şekilde olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, S.dermatitde sıvı gelmesi olmaz. Yağlanma ayrı bir şey tabi ama ters giden bir şeyler olduğu ortada.

      Sil
  16. Bana hastalık kusuyor gibi geldi. Çünkü tedaviyi kaşlara da uyguladın aynı şey kaşlarda da oluyor.

    YanıtlaSil
  17. Ayrıca bu hastalıkta yağlanma ile beraber saçlarda bir ıslaklık olduğu da söyleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha sabretmenin zararı olmaz diye düşünüyorum, bakalım sonuç umarım iyi yönde olur.

      Sil
  18. Hocam öncelikle teşekkürler bende de maalesef bu lanet hastalıktan var fakat ben de sivilce de oluşuyor du ama sivilce geçiyor bu sefer ufak ufak kabuklanmalar oluyordu ara ara tekrarlıyor ve geçiyordu ama 1 ay öncesi öyle bir şiddetli başladı ki saç derisinin heryeri kabuk bağladı sivilce oldu sivilce geçti ama kabuk bağladı öyle büyük değil di ufak ama sık sık vardı koparınca böyle sanki hani vücudumuzda bir yer kabuk bağlar ya yeni yeni onun gibi görüntüsü vardı ve benim cildim çok kuru hani yağlı bir cildim yok ben de nasıl oldu anlamadım yani şöyle söyliyim ben duş alıp çıktığım da yüzüm vs öyle kuruyor ki nemlendirici krem sürmesem yanıyor gibi acıyor,, seneler önce doktora gitmiştim bana kadolin şamp, tetra antibiyotik ve aknilox %2 lik jel vermişti kullandığım zaman geçiriyor du fakat sürekli tekrarlıyor du ben de bıraktım (1 sene kadar oldu ) bırakınca dediğim gibi 1 ay önce çok kötü oldum sizin yazınızı gördüm 2 3 hafta kadar önce , sadede gelirsem hocam 14 gündür uyguluyorum ( 1 gün yapamamıştım) baya baya iyi geldi kabuklanmalar bitti hatta bende hastalığın kusması olmadı ama bugün çok çok küçük bir kabuk geldi elime, 2 gün önce kuaförüm saç diplerin geçmiş ama bazı yerler kırmızı kırmızı alerji gibi olmuş dedi hocam sizce daha ne kadar devam etmeliyim ve bir de hocam bu elma sirkesi acıtıyor cildim kuru olduğu için yakıyor yani ve saçımı yıkadıktan sonra saç diplerim çok kurumuş hissi oluşuyor ne yapmalıyım sizce gerçekten çok teşekkür ederim. Allah razı olsun sayenizde bu illetten kurtulacağım galiba, Cennetin en güzel yerleri sizin olur inşallah. :) bu arada erkeğim ve şamp olarak head&shoulders selenyum sülfat kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Yazdıklarınıza göre görüşüm şu yönde, önceden dr. verdiği ilaçlara ve anlatdıklarınıza bakarak sizde bakteriyel bir enfeksiyon var ve geçmediğine göre direnç kazanmış oolmalı, bunun dışında s. dermatitde varmış ama onu yenmişsiniz yada yenmek üzeresiniz gibi bir durum var.
      Kısaca Dr. gidip tahlil sonucuna göre uygun antibiyotik tedavisini tamamlamanızı ve şampuana devam etmenizi öneririm.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  19. Adsız14.5.15

    hocam ben mınoksıl kullndım bde reaksıyon verdi alarjik bı durum saç döklmesinin devamna neden olur mu saç kökene zarar veriri mı
    seda | selimselimsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiği ortada, daha önceki mesajlardan minoksil ile ilgili paylaşımlarda verilen bilgileri incelemenizi tavsiye ederim.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  20. Merhaba. 33 gündür kafa bölgesi ile uğraşıyorum. kısmen iyileşme var. Fakat bu sefer de enseme sıçradı. ensemde kızarıklık kaşıntı ve pullanma var. acaba hastalık bağışıklık kazanmış olabilir mi? bir süre ara mı versem diye düşündüm. sizin fikrinizi de almak istedim. teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Dönemsel olabilir, başka sebeplerde olabilir. Ara vermeyi deneyin iyileşme durumuna göre karar verilmeli, hastalık bağışıklık kazanmaz direnç kazanır. Buda istenmeyen bir durumdur. Anlamak için zamana ihtiyaç vardır.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  21. Adsız25.5.15

    Merhaba ben İbrahim. Yağ karışımını saç diplerine uygularken elinize parmaklarınıza saç geliyor mu kolayca ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Zaten dökülme varsa , cansız saçların tepkisi normal, Eğer saç dökülmesi S.dermatit kaynaklı ise 10-15 gün sonra dökülme anlaşılır düzeyde azalacaktır.
      Geçmiş olsun.

      Sil
    2. Adsız27.5.15

      Hem sirke hem yağların kokusu rahatsız edici düzeyde bir çözüm buldunuz mu buna ? Her gün duş almak şampuan kullanmak da saça zararlı aslında ne diyorsunuz

      Sil
    3. Öyle ama maalesef doğası gereği kokuyor, ve çözümü ben bilmiyorum.
      Makalede bahsettiğim düşüncedeyim. Zaten tedavi süresi farklı değerlendirilmeli.

      Sil
  22. Merhaba ben mehmet, tedavinize başlamadan önce psovate solüsyon ve elidel krem kullanıyordum. Tedavi esnasında ters bir etkisi olur düşüncesi ile bunları kullanmadım. Saçımda ve göğüs bölgemde sıkıntı yok gibi fakat yüzüm ve özellikle burun kenarlarım sıkıntılı bölgelerim. Pullanmaya başladı ve acıyor. Krem ile kontrol altında tutabiliyordum acaba tekrar kreme devam etsem tedavi esnasında yanlış birşey yapmış olur muyum sizce? Ayrıca alternatif şampuan olması açısından öneriyorum ki ben uzunca bir süredir pirdolin kullanıyorum ve çok memnunum belki denemek isteyen arkadaşlarımız olur. Bir de çok özel bir soru olmazsa mesleğinizi öğrenebilir miyim,kişisel bir merak. Ve herşey için çok teşekkür ederim,tedaviniz işe yarasa da yaramasa da yaptığınız şey çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      psovate solüsyon ve elidel krem dermatit maskeleyen sıradan ürünlerdir.
      Teadavi ile birlikte kullanılabilir tabiki ayrı ayrı.
      Diğer sorularınızn ve açıklamalarınızın izahı daha önceden yorumlarda ve yayınlarda verilmiştir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  23. Anladım,peki yüzümün acıması olağan birşey mi hastalık iyileşme evresinde diyebilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acıması normal, iyileşme evresinde olup olmadığını bilemiyorum.

      Sil
  24. Tedavinizi 35 gündür uyguluyorum. bu arada roacutan da kullanıyordum. artık gerek yok diye bırakayım dedim. aradan bir hafta geçti. Saçım yine yağlanmaya, bazı yerlerde de kepekler oluşmaya başladı. bende şuanda hem tedavinize devam ediyorum hem de yine roacutan kullanmaya başladım. ikisi bir arada olunca sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruacutan , s.dermatitde kullanılmayan bir ilaç. Farklı bir deri hastalığınız yoksa S. dermatit için kullanmayınız. İkisi bir arada kullanılması konusunu bilmiyorum. Denemek lazım.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  25. Hocam oncelikle allah sizden razi olsn hastalik cikali 4 ay oldu bi cogunuza gore yeni 13 gundur sizin yontemi uyguluyorum sadece kizariklik kaldi. 12 gununde biraktim surmeyi sadece kizariklik var diye sabah kalktimda ustu beyazlanmisti hemen sirkeyi bastim yagi surdum simdi yine sadece kizariklik var. Bu arada sadece kafamin sol tarafinda var. Sampuan vichy yesil renk yagli saclar icin kullaniyorum. kulamin 1.5 cm ustunde 1 cm capindaki kabuklari yoldugum ve saclarla elime geldigi icin o bolgede sac yok denecek kadar azaldi. Sizin tedaviye baslayali ellemiyorum saten kabuk kalmadi kizariklik var sadece acaba sac cikarmi tekrar bide tedavinin hangi asamasindayim. İyi ki varsiniz. Hersey gonlunuzce olsun bu arada adim serdar simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Tahminim sonuna gelip bırakmışsınız. tavsiyem tahminen 1 haftası daha varmış. Saç kökleri zarar görmemişse yeniden gelecektir.
      Geçmiş olsun

      Sil
  26. Bugun 15. Gundeyim kizariklik gitti kepek, kabuk yok. Yaglanma yok 0 sikinti yani ama o sarimsakla sirkenin kokusu mis gibi geliyor bana :) 5 gun daha devam edecem. Hersey icin saolun hocam Allah sizden razi olsun. Bu arada tam yagli keci sutunu ile saclari yikayip 15 dk bekletip sampuanla yikadimi kokuyu bastiriyor. İnsanin burnuna eski gunlerdeki gibi tekrardan banyo sonrasi sampuan kokusu geliyor. Ama forever sarimsak tabiki de islandimi sac o miss kokusu tekrar geliyor :) 30 yasina kadar sarimsagi agzima surmedim simdi basima suruyorum. Allahim kimseye dermansiz dert vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık geçsinde kokusu zaten kendiliğinden gidiyor. Saç ve derisi dengesini buluna kadar basit kepek olursa endişe etmeyin ve şampuana devam edin yeter.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  27. Adsız6.6.15

    Benim saçımdaki hamur gibi bir kıvamda. 5 ay önce thermolife ile geçirmiştim ama ürün çok pahalı. Şimdi tekrar başladı. Acaba bendeki başka bişey mi? Normalde nasıl oluyor? Gerçi dr egzama demişti ama ne iletse geçmiyor. Saçlarda baya döküldü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Buradan teşhis koymam olanaksız , lakin S.dermatite benzemiyor. thermolife ilaç değil saç bakım kremi, yani o iyileştirdi zannetmeyin ama faydası olabilir tabi. bir uzman hekime görünün. Geçmiş olsun.

      Sil
  28. Merhaba. Hocam tedavi ile beraber vichy şampuan kullansak olur mu? Bu şampuan ın içerisinde de selenyum sülfit var. Head and shoulders 2 kutu kullandım. Hastalık bende ileri düzeyde. Bu sefer de vichy kullanayım dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanıp fayda gören olmuş ama denemediğim için bilmiyorum.

      Sil
  29. Siz hangi şampuanı kullanmıştınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. head and shoulders intensive treatment

      Sil
  30. Bende dediğiniz uygulamayı yaklaşık 15 gün oldu yapıyorum çok azalma oldu kabuklanma azaldı kepek olmuyordu zaten, şişlikler azaldı kaşıntı azaldı allah razı olsun baya işe yaradı biraz daha kullanmak istiyorum 21 güne tamamlamak istiyorum. Birde Kafamın arkasında tepe kısmında şişlik olan yerlerde sanki saçlar tutam tutam yok gibiydi onlar da düzeliyor gün geçtikçe ama tamamen geçer mi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar ,
      Şişliğin nasıl olduğunu anlayamadım. Faydası olmuşsa en azından belirtiler ortadan kalkana kadar devam edin. Tamamen geçmesini umuyorum ama çok inatçı bir rahatsızlık olduğundan kesin bir şey söylemek zor.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  31. Yani kızarıklık olan yerler var ya oraları diyorum hafif şiş o kısımlar Baya faydası oldu ama özellikle şampuanın çok faydası oldu şampuan ile yıkadıktan sonra kafamda rahatlama oluyor dediğiniz gibi biraz inatçı bir hastalık inşallah tamamen geçer size tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Birde Başka bir içerden gelen rahatsızlık enfeksiyon olabilir diye her gün 3/4 diş sarımsak yemeye çalışıyorum faydası olur sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ama bir uzman hekime gidip test yaptırmanız faydalı olacaktır.

      Sil
  32. Merhaba. Tedaviyi 2 aydır uyguluyorum. Ama kızarıklık hala devam ediyor. Sanki hastalık inat ediyor. Ara mi versem daha iyi olur. Yoksa devam mı etmeli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulamayı bırakın ve bir uzman hekime test yaptırın. Söylediklerine göre hareket edin.
      geçmiş olsun.

      Sil
  33. merhaba ben ugur. bu hazırlanması gereken kürün içine aynı sefa yağını eklesek nasıl olur ? aynı sefa yağının bir çok cilt hastalıgın tedavisinde kullanıldıgı söyleniyor özellikle egzama için çok iyi bir ilaçmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      bilmiyorum denemek lazım. Karışıma %10 civarı ekleyip deneyebilirsiniz, ilk uygulamada ciltte bir tahriş yada reaksiyon oluşmazsa 1 hafta devam edilip iyileşme durumuna göre devam edilebilir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  34. Hocam benim aklıma da aloevera yağı geldi. Karışıma eklesek nasıl olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      bilmiyorum denemek lazım. Karışıma %10 civarı ekleyip deneyebilirsiniz, ilk uygulamada ciltte bir tahriş yada reaksiyon oluşmazsa 1 hafta devam edilip iyileşme durumuna göre devam edilebilir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  35. selemlar
    Kürü 15 gün şampuanla birlikte düzenli kullandım.Sonrasında şampuan bitene kadar devam ettim.Çok iyi geldi hiç yoktu. Ama bebek şampuanı , başka şampuanlara geçtiğimde tekrarlamaya başladı. Devamlı kür yapıyorum. Ne yapmam lazım hangi şampuanı kullansam bilmiyorum. Siz hangi şampuanı kullandınız yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Belirtiğim gibi inatçı ve tekrarlayan bir rahatsızlık. Tam geçmemiş ise kürü tekrarlayabilirsiniz. ben head and shoulders intensive treatment (Head Shoulders Clinical Strength)kullandım. şuan Ne varsa onu kullanıyorum. Duruma göre sadece şampuan yada başka tedavi yöntemlerini deneyebilirsiniz. Geçmiş olsun.

      Sil
  36. Selam ben Arslan kure yeni basladim.Doktor dermoksin antiseboreik sampuan verdi kurle birlikte sonuc alabilirmiyim .?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      dermoksin antiseboreik sampuan etken maddelerine baktım tam bir bilgi edinemedim. Bilgim olmayan bir ürün. Bence deneyin 1 hafta içinde iyileşme olmazsa değiştirirsiniz. Olursa devam edersiniz.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  37. Merhaba. Tedavi sürecinde kafada sürekli bir gerilme ve kıpırdama oluyor. Ne zamana kadar devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum normalde 15 günden sonra iyileşme olması gerekir.

      Sil
  38. ben 2 yıl önce kaplıcalara gittim ve orda sabun kullandım sonra yüzümde özellikle burunda gözenekler sıvı topluyordu sonra geçer dedim eve geldim devam etti sonra saçıma yayıldı sonra bu derimde soyulmalara davetiye çıkardı banyo sonrası yüzüm ve kafa derim soyuluyor gittiğim doktorların bazıları s.dermatit yok dedi bazıları var dedi sizce ne yapmalıyım ve kürü kullanmalımıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaplıcadan mikrop kaptığınız ortada, büyük ihtimal bakteriyel yada mantar enfeksiyonur, test sonuçlarına göre gerekli ilaçları kullanmalısınız.
      Belirtiler s. dermatit hastalığına benzeşmediği için kürü iyileşme için yapmanıza gerek yoktur.
      Saç bakımı olsun derseniz yapmanızda sakınca yoktur ama belirtiğim gibi hastalığınızı tam belirleyip o doğrultuda çözüm aramak doğrusu olacaktır.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  39. hocam ben birdaha doktora gittim ve bana bu s.dermatit dedi bakın bir şey daha var banyo sonrası kafa ve yüz derim bembeyaz olup elimle deriyi alabiliyorum ve artık sulanmamı diyim yağlanmamı ve bana hap önerdi sizce ben s.dermatitmiyim lütfen yorum yapın ona göre kullanayım belirtiler ne yönde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, buradan teşhis koymam olanaksız, lakin kullanırsanız işe yararsa şifa olur, işe yaramazsa saç bakımı yapmış olursunuz. dr demişse güvenmek zorundayız. Dr talimatlarına uymanızı öneririm.

      Sil
  40. sizde kalıcı çözüm oldumu bu tedavi yoksa diğer ilaçlar gibi tekrarladımı

    YanıtlaSil
  41. çok şükür birşey daha sorcam kusura bakmayın :D banyo sonrası kafa derisi bembeyaz oluyo ve elimle alabiliyorum bu s.dermatit belirtisimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, buradan teşhis koymam olanaksız, örneği bir laboratuarda inceletip sonuçları öğrenebilirsiniz.

      Sil
  42. Merhabalar hocam ismim ömer 22 yaşındayım 2 yıl önce birden kafamda kaşınmalar ve aşırı kepekten dolayı dr gittim ve egzama denilsi velakin 2 yıl geçti aradan geçen senede gittim yağlı egzama teşhisi konuldu ben yarı kel bir insanım bilmiyorum saçlarım neden döküldü ama 20 yaşında saçlarım gayet iyidi suan kelim diyebilirim bunlar önemli değil ilahi takdir fakat hala kafamda egzama var herhalde şöyle izah edeyim saçlarım hep 3 numara veya max 6 numara olur saç derimde kismi olarak pullanma ve deriye yapışık ölü deri katranı var yani tırnak ile kazınabiliyor buna yağlı egzama denildi ne zaman gitsem kürü uygulayacagm kaybedecek birşey kalmadı artık saoln en azından kortizon içeren şampuan ların yıllarca kuruluktan dolayı arttırdığına sahid oldum teşekkür ler

    YanıtlaSil
  43. Ömer ismim hocam merhabalar 22 yaşındayım kafamda yağlı egzama olduğu teşhisi bir çok kez konuldu kür için teşekkür ler deneyeceğim yarı kel insanim seyrek bölgelerde tırnak ile kaşındiginda deri geliyor adeta hemen ölü deri çok benim sorum ölü deri alltan gelen saç çıkışını engellermi çünkü soyulmuyor sanki katran gibi deriyi kaplıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egzama ve/veya yağlı egzamanında belki yüzlerce alt türü olduğundan tam tıbbi ismini bilmeniz önemlidir. SAç çıkışını engeller, zaten bunu farketmişsinizdir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  44. Adsız7.8.15

    Her şey için teşekkürler

    YanıtlaSil
  45. Ömer ben peki hocam kür bu yapışkanımsı katran gibi deriyi dezenfekte edip beslermi yeniden deniz suyu ıyi geliyor örneğin yazın bu beladan o sayede kurtuluyorum açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Çevresel koşullardan oluşan değişikliğin yanılsamaya neden olması.
      -S.dermatit yada kısaca cildimiz çevresel değişikliğe karşı dengede kalabilmek için uyum sağlamaya çalışır. Bu bağlamda örneğin şu sabunu kullandım iyi geldi, şunu yedim iyi geldi vb. değişiklikler vücut dengeye gelme süresince verdiği tepkidir. yani hangi ürünü kullanırsanız kullanın çok kısa bir süre S.dermatit iyileşmiş gibi çok kısa süreliğine yanıt verebilir ama ortalama 1-2 hafta içinde vücut toleresini sağlayınca yine hastalık çıkacaktır. Kısaca kullandığınız ürün 1 ay sonra hastalık gözükmüyorsa iyi geldiği söylenebilir. Yoksa denize girdim iyi geldi, kışın daha çok oldu, şu sebzeyi yedim iyi geldi gibi durumlar yanıltıcı olmaktadır.

      Sil
  46. Adsız11.8.15

    Hocam merhaba benim adım Gökhan, bu hastalıkta başından beri verdiğiniz destek için teşekkür ederim. Benim kafamın büyük bir kısmını kaplayan kepeğimsi bir tabaka mevcuttu. Hatta sağ üst kısım dökülmüştü ve dökülen yerlerde s.dermatit görünmez olmuştu. diğer kısımlarda da kepeğimsi tabaka ve kızarıklıklar mevcuttu. doktor teşhis koyup bahsettiğiniz klasik şeyleri verdi. Kürünüzü yaklaşık 50 gün civarı kullandım saçımın tamamında kullanmak zorunda olduğumdan seviye olarak daha fazla karışım harcıyordum. Bu zaman diliminde 30 gün kullanımdan sonra bir kaç günlük kısa bir ara vermek zorunda kaldım ve sonrasında kullanımı sürdürdüm. Şu an itibariyle saçımın büyük bir kısmında kızarıklık yok tamamı temizlendi hatta saçımın kelleşen sağ kısmı yeniden çıkmaya başladı sanırım onu engelleyen yapıyı temizlemeye başladık. sadece saçımın en öne saçlı derisinde birkaç santimlik kızarıklık (en şiddetli bölgeydi) ve kulak arkalarında bir iki küçük sivilce ve hafif döküntülü alan kaldı. başından beri iyileşme hızına bakarak bu şiddetli bölgelerinde geçmesini bekliyordum ama iyileşme hızı iyice düştü sanırım çok az etki göstermeye başladı. şampuan olarakta arkadaşlarında paylaştığı head and shoulder olmayan diğer şampuan var (ismini hatırlayamadım). Şimdi kafama takılan 2 soru var acaba karışıma devam mı etmeyelim yoksa saç florasını dinlendirmeli miyim? diğer soru head and sholders şampuana geçsem daha mı iyi olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Sizinde farkında olduğunuz gibi sizde S. dermatit çok ileri safaya geçmiş ve zor bir hal almış. edavi iyi geldiği ortada ancak kulaktaki sivilce vb. yapı, mantar olma olasılığını çıkartıyor ama sonuçları bilmek için test yaptırmak gerekir,
      Tavsiyem bir test yaptırın ardından eğer başka hastalık varsa dr. söylediklerini yapın. eğer sadece s. dermatit varsa küre 10 kadar ara verin cilt dengesine ulaşsın sonra head&shoulders selenyum sülfat içerikli olanı kullanarak tedaviyi hastalığın kökü kuruyana kadar devam edin.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  47. merhaba ben birşey sormak istiyorum. küre başlıyorum ama şampuanı bulamadım iyileşme olmazmı.birde aşırı yağlanma var yani yüzümü yıkasam 1 saat sonra yine yağlanır. bu yağlanma bu tedavi sonucunda bitermi. birde siz bu makaleyi 2012 de yazmıssınız ve son iki senede tekrar oldumu. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen diğer bölümleri ve sorulara verilen cevapları okumayı unutmayınız.
      Yani aynı cevaplar geçerli.

      Sil
    2. Sampuan piyasada yok diyorlar

      Sil
    3. Lütfen diğer bölümleri ve sorulara verilen cevapları okumayı unutmayınız.
      şampuan konusu ve kullanıcıların nereden nasıl temin edebildiklerini paylaşmışlardır.

      Sil
  48. Adsız15.8.15

    iyi günler bilmiyorum biliyormusunuz Prof . Dr. İbrahim Adnan Saraçoğlu' da bu kürü sitesinde tavsiye ediyor benim sormak istediğim şu abi kürü gün aşırı uygulasak sorun olur mu birde yanlış anlamayın merakımdan soruyorum neden iki saat bekletiyoruz ayrıca şampuan olarak katkısız bir şampuanda kullansak olur mu herkesle tek tek ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen mesajlarınızda isim veya nickname belirtmeyi unutmayınız.
      Link gönderirseniz ayrıntılı bakabilirim. Sitemizin Telef hakkı vardır, yani bizim için sorun olmaz karşı tarafda kendi düşünsün.
      Gün aşırı etkinliği yitirebilir. Çünkü makalede mekanizmada belirttiğim yaşam döngüsünü kırmak için benim testlerimde optimal bukadar zaman olduğu sonucuna vardım.
      Farklı şampuanlarla uygulanan tedavilerin iyileşme süresi çok uzuyor.

      Sil
  49. Adsız15.8.15

    Ben Fevzi http://www.profsaracoglu.com/059seboreikdermatit#.Vc88IrLtmko link bu kullanım şekli içerisinde gönderiliyor o burda yok ama içerik orda gösterilmiş görürsünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım koku için esans eklemişler , hiç bir ilgimiz olmadığını belirtmek ve bu gibi sitelerin para kazanmak için kurulmuş olduğunu , bitkisel ürün altında satış yaparak para kazanmak için yapılan bir uygulama. hocayı tanımam siteyle ilgisi varmı bilmem ama bir lokman hekim kitabını açmış oradan konuşuyor , ben tıbbi literütüre girmiş bitkisel tedavi alanında bir tek çalışmasını bulamadım. Varsa gönderin inceleyelim.
      mesela burada hiç olmasa 500+ kişinin görüşleri bile bir çalışmadır.
      Katkılarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  50. Adsız15.8.15

    Ben Fevzi birde şampuan olarak çam katranı içeren şampuanlarda iyi gelir mi tedavide örneğin şu markanın şampuanı var rica etsem bir incelermisiniz . http://www.dermokozmetik.com/Dermoskin-Antiseborrheic-Shampoo.html#0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ürünü bilmiyorum çünkü etken madde veya içerik tam belirgin değil , Çam kadranı , yağı vs. denedim faydasını görmedim. Tabiki şunu alın bunu almayın deme k gibi bir misyonumuz olmadığını belirteyim.

      Sil
  51. Adsız15.8.15

    Ben Fevzi abi birde şunu sorcam belki çok detay olcak ama seboreik dermatit çok hassas bir hastalık bu head and shoulders şampuanı nasıl kullanıyordun kafada bekletiyomuydun ksura bakma rahatsız ediyorum ama yanlış bir şey yapmak istemiyorum şimdiden saol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen diğer bölümleri ve sorulara verilen cevapları okumayı unutmayınız.
      Yani aynı cevaplar geçerli. Normal şampuan kullanımı ile aynı, köpürdükten sonra 5-10 dk bekleyip durulanır bu işlem 2 kez tekrarlanır.
      Geçmiş olsun

      Sil
  52. hocam ben tedaviye başladım çok şükür kepek kalmadı bugün 3. günü olmasına rağmen çok iyi geldi ben şampuana elma sirkesi ve birazda kürü koyup karıştırdım zararı olurmu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz ,Bu şekilde de denemiştim, Farkı olmuyor.
      Geçmiş olsun

      Sil
  53. İyi günler, tedavinizi uygulayalı 12. Gündeyım kaşıntım ve kepeğim yok denilecek kadar saç dökülmem azaldı diyebilirim. Ama saçımda pembemsi kızarıklık ve bi yerinde kahveringi kabuk var sizce ne durumdayım ? Bi hafta daha devam etmeyi düşünüyorum tamamen iyileştiğini nasıl anlarım? İyi akşamlar Allah herkesin şifasını versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar , bölgesel lezyonlar olabilir ama tam anlamak için test yapılması gerekir.
      İyileşme olmuş ise devam edin , tam geçtiğini s.dermatit belirtisi kalmayınca en erken 14 gün sonunda bıraktığınızda aradan 1 hafta geçtikten sonra anlayabilirsiniz.
      Geçmiş olsun

      Sil
  54. Adsız24.8.15

    Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız için teşekkürler.
      9.6.12 tarihinde telif hakları olan bir yayındır. işe yaradığını ve çok kişinin bundan menfaat edinmek isteyeceğinin farkındaydık .
      Kimseden beş kuruş istemiyoruz. Ayrıca yayınlarımızı izinsiz kullanan kişilerin adreslerine telif hakkı ihbarnamesi gittiğinde daha önceki onlarca site gibi diğerleride maddi yükümlülüğe girmemek için kapatır gider. Sorun değil, Tr de adalet nedir bilmem ama burada söke söke alırsın hakkını :)
      Google amcaya söylüyoruz çok değil 1 ay içinde site arama sonuçlarında çıkmayınca yaptığının yanlış olduğunu anlıyorlar ama çok geç kalmış oluyorlar.

      Sil
  55. Adsız25.8.15

    Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım , bir şey olmaz merak etmeyin.
      Teşekkürler.

      Sil
  56. merhaba hocam tedavinin 11. günü bitti herşey güzel ama hocam banyo sonrası öyle bir derim dökülüyoki eskisinin 10 katı acaba bu derimi yoksa elma sirkesinin kuruduktan sonraki halimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık kusuyordur.Yani iyileşme varsa devam edin yoksa hastalığınız başka bir şey olabilir.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  57. Adsız26.8.15

    Adım Ali bende Seboreik Dermatit denen illet 8 yıldır var. Nasıl başladı sorusuna gelince Liseden beri 5 yıl aşırı yoğun sivilce vardı sivilce geçti. sonra 8 yıldır seboreik dermatit oldu, yani kendimi doğduğumdan beridir ciltle uğraşmış gibi hissediyorum ve bıktım artık diyebilirim. Zaten sivilceden sonrada seboreik dermatit olabiliyormuş . Bende Seboreik Dermatit çok araştırdım zaten aşırı detaycı biriyimdir.

    Yüzde olan insanın yüzündeki seboreik dermatit geçmiyor 2-3 günde tekrar tekrar oluşuyor , saçtakiler geçiyor. Topikal ajanlar, keratiklikler, Antifungallar, Kortizonlar hepsi ama hepsi sadece baskılıyor belirtileri hafifletici şeyler. özellikle burun çevresi kaş arası ve bıyık çevresi filan zaten buralarda oluyo genelde. Kalıcı kökten tedavisini bulan dermatolog Dünyada yok.

    Seboreik Dermatitte Kökten çözüm diye bir şey yok. Baskılama tedavileri, kısa dönem iyileşme periyodları ve geçici çözümler mevcuttur. Aslında anlatsam rahat 20 sayfa yazabilirim ama kısaca direk soruya geçiçem. Bu Seboreik Dermatit insanin kendine olan özgüvenini azaltıyor ve pskilojik açıdan etki ettiğide doğrudur.
    Seboreik Dermatit insan pskilojisini gerçekten bozuyor KANITLANMIŞ. Bunla ilgili Türkderm araştırması var Seboreik Dermatit Hastalarında Yaşam Kalitesi, Anksiyete ve Depresyon Düzeyleri 2012 de. Seboreik dermatit insanın zihinsel gücünü azaltan bir illet olarak nitelendiriyorum. İnsanı yıpratan, sürekli bakım isteyen, insanı yoran ve bezdiren adeta bir pençe gibi boğazına yapışmış ve bırakmayan aşırı inatçı bir hastalık.

    Araştırdığım kadarıyla dıştan sürelen hiçbir şey fayda sağlamıyor sağlasada hep kısa süreli oluyor. Bu hastalığın Kesinlikle İçten geldiğini bağlantılı olduğunu düşünüyorum Karaciğer, Bağırsak, Böbrek ,Kan.. vs bilimsel denekler kesinlikle içten araştırılmalı yani bir hap içmek ile ya da bir iğne ile uzun süreli tedavilere ve kalıcı tedavilere ulaşılabileceğini düşünüyorum.

    Saçtaki seboreik geçebiliyor benim saçımdada yok gibi bir şey diyebilirim. Yüzdeki özellikle Burun Kenarları dipleri ve Kaş Arası, bıyık çevresi, işte buraları geçirmek çok zor. gögsümün ortasındada var orayı takmıyom bile. Ama en çok Burun Kenarlarındaki Üstündeki Dibindeki kızarıklıklar canımı çok sıkıyor. Piyasadaki kremlerden şampuanlardan hiç bahsetmedim bile hepsi kısa süreli etki ediyo diyebilirim. zararlarını bilmiyoz bile.

    Yüzdeki seboreik dermatit için deneyler yaptığını söyleşmişsin özellikle Burun Kenarları için inşallah bulursun bulanı görmedim. Benimde sorunum yüzdeki seboreik dermatit çok kısa sürede 3-4 günde tekrarlıyor ve bu insanı aşırı bıktırıyor. bu yüzdeki seboreik dermatit 15 günde bir falan olsa insanlar bu kadar yıpranmazlar onu bile bulan yok. Burun kenarlarındaki ve kaş arasındaki kızarıklığı o yağlımsı sarımtrak kepeği filan uzun süreli yok edemiyorum. anca kısa süreli yok edebiliyorum tekrar çıkıyor. Bu kızarıklık çok can sıkıcı oluyor. İşin kısası sen bu yüzdeki seboreik dermatite çare bulursun inşallah bende kendime göre deniyorum bir şeyler ama henüz uzun süreli bişeye ulaşamadım. Diyeceğim şu ki Yüzdeki Seboreik Dermatit için uzun süreli bir şey bulursan kesin haber et bana denemesi ve bulması zor ama Merakla bekliyorum, burundaki kaştaki ve bıyıktaki seboreik dermatit senden gelecek cvbı bekler topu sana attım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Dediklerinize katılıyorum. Bir çok kişinin geçtiği faydasız yollardan geçmişsiniz. Kısaca benim 20 yıldır söylediğim bu bir hastalıktır ve kendi içinde alt türleri vardır. Teorim geçen sene Dr. Tullio Simoncini tarafından yayınlanan bir makale ile S.dermatitin mikrobiyal bir hastalık olduğu açıklayan çalışması yayınlandı.
      Bence bu hastaığı bakterifaj yapıyor. Yakında onuda bulurlar.
      Gelelim herkesin yaptığı yanlışa, bu hastalık tek bir çeşit değil, yüzlerce alt türü olan bir hastalık. Yani herkesdeki deri dökülmesi yada egzama seboreik dermatit değil, yakında bununda bilimsel makalesi çıkar zaten.
      Diğer bir hususta bu hastalık genelde mantar enfeksiyonu ile birlikte görünmesi, çok nadir bağırsak mantarı ama çoğunlukla saç mantarı ile birlikte görünmesi tedaviyi çok zorlaştırıyor.
      Sonuç olarak hasta kendi hastalığını iyi araştırmalı.
      Sizinle iletişime geçmem için bağlantı linki bulunmamakta, dolayısyla bağlantı linki verirseniz , beta aşamasındaki denemeleri yapmak için size bilgileri gönderebilirim.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  58. Adsız27.8.15

    Kardeş ben Ali Ben ilk defa bloga yorum yazdım o yüzden bilmiyorum bağlantı linki blog profilim filan yok yani, öyle görünce düşüncelerimi paylaşıp katkıda bulunmak istedim. facebook neyim varsa eklerim:) Ben sizi burdan Takip Ederim siz zaten kayda değer bir şey bulursanız zaten siz paylaşırsınız herkes bunu bekliyor.
    Bir de blogu açarak çok faydalı bir şey olmuş Doktorlar okusun burda seboreik dermatit için yazılanları insanların nasıl çabaladıklarını görsünler.

    Doktorlar hangi bilimsel araştırmayı okuduysam Seboreik Dermatitle alakalı yeterli sonuç bulunamamıştır daha çok sayıda insan üzerinde deneme yapılması gerekir çıkıyor ARTIK diyorumki şu doktorlara dermatologlara adam gibi araştırma yapın üzerine düşün şu hastalığın diyorum, utanç vesilesi vallaha ya sinirleniyorum. Şu hastalığın araştırmasını 500-700 insan üzerinde araştırında Anlamlı Sonuçlar elde edin artık. büyük çaplı bir araştırmaya katılsınlar denek bile olurum be :) ama yok.

    Birde Sedef hastalığına çare bulunursa bu Seboreik Dermatit hastalığında çare bulunur diye düşünüyorum. Hatta şun an Türkiyede olmayan Prof. Dr. Leon Kırcık STELERA denen bir İğneyi tedavide bulmuştur sedef hastalığını büyük olasılıkla geçiren ilaç. İlk yıl yılda 5 kez, daha sondaki yıllarda yılda 4′er kez uygulanıyormuş hatta bu Steleranın iğnesi ve hapıda var. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam hastalıkta %95 gibi bir düzelme sağlıyor ve hastalık pek çok hastada 2 yıl kadar tekrarlamıyor.

    Bu Stelara denen iğne veya hap Sedef hastalığında deneniyor ama Seboreik Dermatite yarayacağını düşünüyorum en azından Kesinlikle denenebilir. Ama henüz Türkiye yok ki yurt dışında var oda şimdilik çok pahalı. uygulanan doza ve seansa göre yıllık olarak 20.000$ ile 30.000$ arasında değişiyormuş.

    Çünkü Roaccutane nasıl ki seboreik dermatitte deneniyorsa Bu Stelarada denenebilir ve Seboreik Dermatitte fayda sağlayacağını düşünüyorum. Sedefte Seboreikte her ikiside sistemik hastalık sonuçta. Zaten sedef hastalarına ve seboreik dermatit hastalara verilen kremler ve şampuanlar aynı veriliyor ortak yani. bir sedef hastası ile bir seboreik dermatitilinin kullandığı şampuan aynı olabilir hatta kremde aynı çıkabilir.

    Ben şöyle düşünüyorum Seboreik Dermatit Sedef hastalığının light hali gibide denilebilir.
    Ne Zamanki sedef hastalığının kalıcı tedavisini bulurlar işte o zaman Seboreik Dermatit denen illet hastalığında çaresini bulurlar. bu ikisi arasında bence etki var gibi :) Burdanda sedef hastalığı olanlar okur belki faydam olsun bari bu Stelara denen iğneyi araştırsınlar yaşam kalitesinide büyük oranda düzeltiyormuş, artık bizede Seboreik dermatitli hastalarada bu Stelera denen iğnenin inş Allahın izniyle faydası olur umarım. Birde senin bu Stelara denen iğne hakkında görüşlerinide bilmek isterim bilmiyom sen duydun mu bu iğneyi sence seboreik dermatitte denenebilir mi ? şimdi değil zamanla yani sedef ve seboreik dermatit ilişkisi hakkında tedavi açısından sence benzerlik var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen diğer bölümleri ve sorulara verilen cevapları okumayı unutmayınız.
      Mesajınızın içten ve art niyetsiz yazdığınızın farkındayım lakin üslubumuzu daha mesafeli hitabet şeklinde olmasını temenni ederim.
      Yani biz kardeş değiliz, blog benim değil Lord'un ve ben Türkiye de yaşamıyorum ve bayanım. Sitenin facebook sayfası, hakkımızda veya iletişim yerleri mevcut.

      Stelera konusu hakkında bilgi için https://en.wikipedia.org/wiki/Ustekinumab bakabilirsiniz FDA tarafından onaylı Psoriatic arthritis (sedefin bir türü) ne karşı endike olduğu ama yan etkilerinin araştırması devam eden bir tür ilaç. Kısaca ilaç hala araştırılıyor.
      Sedef ile S.dermatit arasında ilişki olup olmadığı konusuda yorum yapmak için bilimsel çalışma yapmak ve sonuçlara göre yorumlamak gerekir ama bu bilgiler olmadığı için konu hakkında bir fikrim olmamaktadır.

      Sil
  59. Adsız27.8.15

    Kusura bakmayın ben sizin bayan olduğunuzu gerçekten bilmiyordum. aynen geçmişteki yazılarıda okudum da görmemişim. facede sayfa olarak demiştim ben web sayyehi diye sayfa şeklinde varsa diye bakarım onada. baştan incelerim iletişim yerlerini sitenin.
    Eğer seboreik dermatit ile ilgili bir kayda değer önemli bir şey bulursam tekrardan yazarım, inş sizde bulursunuz. Tekrardan kusura bakmayın bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  60. Bende bu hastalikla 4 yildir ugrasiyorum denemedigim yontem kalmadi saclarimin yarisini kaybettim su an tedavinin 2. Gunundeyim ve saclarim asiri derecede dokulmeye basladi boyle giderse 15 gune kel kalirim sizce devam etmeli miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedavi saçları dökmemektedir, dökülme zaten varsa başka nedenlerde araştırılmalıdır. Tedaviye devam edip etmeme kararı size aittir. Eğer 5. / 7. günlerde sorun devam ediyorsa ve iyileşme başlamamışsa yöntemi bırakıp bir uzman hekime görünmenizi öneririm.
      Geçmiş olsun

      Sil
  61. hocam tedavinin 15. günündeyim yağlanma azaldı ama dün saçımın altından büyük kabuklar yoldum kepek tekrar başladı deri dökülmesine kusuyor dediniz ama hala bitmedi ne yapayım şimdi devam ediyimmi hocam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük kabuklar varsa sorunun başka olasılığı yüksek, teadaviyi bırakıp bir uzman hekime gitmenizi öneririm.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  62. Adsız1.9.15

    İyi günler hocam ben Fevzi kürü 15 gün uyguladım yani dökülme durdu yağlanma azaldı yani bir iyileşme olduğu aşikar fakat bırakıp bırakmamakta kararsızım tedaviyi biraz daha uygulamak istiyorum iki günde bir uygulasam sorun olur mu ve yardımcı şampuanlara devam mı edeyim yoksa farklı şampuanlar şuan için zararlı olabilir mi teşekkür ederim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam iyileşme olup olmaması durumunu anlamak gerekir. Tedaviye devam edebilirsiniz çünkü doğal ürünler zararı olmayacaktır. 15 günü tamamladığınıza göre bundan sonra nasıl devam edeceğinizin mecburiyeti önemli değil.
      Şampuana mutlaka devam etmenizi öneririm, en azından tedavi tamamlandıktan 15 gün daha saç dengesi yerine gelene kadar devam etmenizi öneririm.
      bundan sonrada basit kepek oluşabilir ama bu geçicidir. endişelenecek bir durum oluşturmayacaktır.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  63. Adsız1.9.15

    Fevzi : Hocam sorun orda şimdi dediğiniz gibi yağlanma vs hemen geçmediği için iyileşdimi iyileşmedimi anlamıyorum yani yağlanma var kaşıntı oluyor ama azaldığını hissedebiliyorum ne yapcagıma karar veremedim onun için.

    YanıtlaSil
  64. yani hocam iyileşme bir nevze var yani yağlanma azaldı saçlarım gürleşti daha iyi hissediyorum ama banyo sonrası eskisine nazaran saç altı beyazlamam azaldı dediğiniz gibi hastalığın kusması bitti bugün 17. gündeyim büyük kabuk derken fazla kabuk yoldum yani ne diyorsunuz kaç gün daha tedaviye devam etmeliyim yani yağlanma bittiğindemi bırakayım tedaviyi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 gün daha devam edin 21. günden sonra 1 hafta ara verin , saç dengesini bulsun. Sonra duruma göre iyileşmişse sorun yok, iyileşmemiş ise tedaviyi tekrarlayabilir yada başka yöntemler araştırabilirsiniz.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  65. GÜNCELLEME :Seboreik Dermatit (Kepek) Tedavisinde Çözüm Makalemizin altındaki yorum sayısı limiti dolduğu için
    Seboreik Dermatit Bölüm 7
    den takip edebilirsiniz

    YanıtlaSil